torsdag 22. mai 2014

GRUSomt vanskelig….



...kjerringa, som for tiden lever seg voldsmt inn i rollen som gartner har anskaffet seg nok et hodebry!


I hagen har vi bestemt oss for å legge grus på stiene vi holder på å lage til,istedet for heller slik jeg egentlig hadde tenkt.


Når vi først hadde bestemt oss for grus,kom minner fra barndommen sigende.Om den gang da Margit i Geilneset fikk grus i inngangen sin…det var i hvertfall ei som blei både imponert og  fascinert av de fine,hvite steinene som glitret så flott!Og så fint det var


Slik grus ville jeg også ha!


Jeg begynte så smått å snuse på saken i fjor,men ble fortalt at hvit grus det var uuuumuuuuulig å få tak i.Så da tenkte jeg at jeg måtte være tidlig ute i år og begynne å sjekke opp saken!


Første stoppested (og foreløbig eneste) ble Cementprodukt,som b.l.a selger singel og grus.Sjefen himself kunne opplyse om de selvfølgelig hadde hvit grus,som de eneste på hele Sunnmøre!Jippi
- hjertet hoppet litt ekstra!Jeg måtte selvfølgelig inspisere…



…og merket med en gang at dette ikke var en innertier:/


Grusen,- eller singelen som det egentlig heter,var veeeldig hvit!
Jeg savnet litt grått og sort innimellom,men kunne ikke se en eneste pitteliten stein i de fargene.Hmmm,kjerringa ble betenkt!




Vanligvis hadde jeg vel kjøpt singelen der og da,men jeg klarte heldigvis å holde kontrollen og avventet situasjonen.Her måtte 
jeg til med litt inngående gransking på temaet grus og singel!!!!



Når jeg og apekattene har vært ute og gått tur har de som vanlig konsentrert seg om "velduftende" gresstuer, mens matmor har nesten pådratt seg nakkeskade av å kaste hode fra side til side for å studere gruslagte veier og stier i hagene hun har passert!



Det skal ikke stå på innsatsen ihvertfall før man skrider til verks og begynner i egen hage!!!





Nå håper jeg det blir fint vær til neste helg og "Himmelspretten" for da skal Gubben forsyne meg ta seg fri på fredagen og det er duket for langhelg med alle familiens medlemmer sammen 24 timer i døgnet…kjerringa har allerede tenkt ut at da skal det skje!Da skal vi få høre den koslige lyden av grus under føttene :)


Vi kan ihvertfall begynne i en ende...



Flere bed skal lages og stier likeså,men Rom ble ikke bygd på en dag og det tar vel litt lenger tid her også ;)





Så må jeg kjøpe heller som jeg skal ha mellom pallekarmene i urtehagen min…nesten som på bildet her :)



Knas,knas….syns jeg kan både høre og kjenne det !


Typisk nok får jeg enda flere idéer av desse fantastiske bildene
- en portal hadde vel vært kjekt å hatt????


Og så får jeg et veldig velfortjent spark i rompen:
nå måååå vi snart få fikset litt utebelysning.Nydelige lykter på dette bildet…jeg strever med å finne fine i Norge jeg :/
(Må jo holde tradisjonen vedlike og være litt vanskelig!)




Litt svett kan man jo også bli av bildene og all inspirasjonen som kommer fløymande - for foran oss ligger masse hardt arbeid!
Jobb,slit,svette...tårer?


Det blir ihvertfall nesten gledestårer når jeg kan åpne porten inn til hagen vår og gå de første metrene på singel,og ikke minst nyte synet som kommer til å gjøre en stooor forskjell :)



 Så får vi se da...hvilken type singel vi ender opp med???




Jeg ser ihvertfall at det blir fint nesten uansett hva man velger :)



Alle vakre,inspirerende bilder fra Pinterest!


8 kommentarer:

  1. Å milde himmel så nydelige bilder!!!
    Får nesten vondt i magen for SÅ fint er det!
    Ja du får det nok til du min venn!
    Koselig med hageprosjekter !

    Jeg er sykt forkjølet her... Ikke noe date tryne akkurat ;)))
    Lurer på om det er bihulene..... Typisk meg på denne tiden..... Vi tyrer sliter jo med litt av hvert;))) men en ting er sikkert : vi ELSKER vakre ting!

    Her er øs pøs regn og jeg venter på spisestuen fra 1890 med løveføtter som er på vei over fjellet med flyttebyrå!
    Darlingen eller Mr finn.no som jeg kaller han er jo litt smågal;)))
    Hi hi bra for meg❤

    Blir spennende!
    Håper alt er vel og tipper Hagen blir
    GRUSOM fiiiin;)
    Tog du an?

    ❤❤❤
    Klem på deg!

    SvarSlett
  2. Herlighet for noen flotte hagebilder du har funnet fram til !!!!
    Ikke rart du bobler over av inspirasjon ....
    Du kommer til å få det SÅ fint atte ...
    Gleder meg til å se .
    Kos dere med godt og spennende hagearbeid framover .
    Spennende tider ... Og masse lykke til .
    God hagegeklem fra Anne

    SvarSlett
  3. DETTE VAR ET SYN Å SE :D Du Tove du Tove du skriver som en forfatter av et eventyr når du forteller om planene :D Så nå får du heeeele blogglandia til å anskaffe grus gang,haha
    Jeg har også så lyst på det,men lurere veldig på det og katter?????? hmmmmmm

    Gleder meg å se :)

    Klems

    SvarSlett
  4. Veldig mange fine bilder Tove!! Har så mange plana for hagen her ej også ser alt for meg, men så var det om det er vitsen å slite seg ut for eg har jo ein annan draum eg da ;)
    Trur eg ville prøvd den heilt kvite eg, om det blir for kvitt kan du jo berre blande i litt anna etterkvart!! Verre å ta ut farga om ein vil ha heilt kvitt istaden ;)

    Lykke til!!
    Klem -Anja-

    SvarSlett
  5. Hola, i was looking at your wonderful garden and the little stones you used for your floor and...saw a picture of my garden here that you used as an inspiration...it`s the arc roses with a stone wall and the roses are Pierre de Ronsard.
    hugs

    SvarSlett
  6. it makes me happy to know that someone at the other part of the world is liking my garden!!!

    SvarSlett
  7. Dear, so sorry for the mistake!! I`m totally honored to be an inspiration for you!!

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.